Πνεύμα,
είναι ουσία άϋλη,
μη οριζόμενη στο χώρο,
που μετέχει σε δραστηριότητες,όπως
ο ορθολογικός συλλογισμός,
η φαντασία,
το συναίσθημα,
η βούληση ;
Ύλη ή Σώμα,
είναι εκτατική ουσία,
που υπακούει στους νόμους της φυσικής
κατά μηχανιστικό τρόπο ;
Δέχεται το σώμα,
την αιτιώδη επίδραση του Πνεύματος,
που κατά τρόπο αιτιώδη,
παράγει πνευματικά γεγονότα ;
Είναι τα αποτελέσματα της αέναης αιτιώδους
ενέργειας του Θεού,οι φανεροί δεσμοί
ανάμεσα στα Πνευματικά και τα
Σωματικά γεγονότα ;
Υπάρχει η αιτιώδης σχέση Πνεύματος στο Σώμα,
με ή χωρίς τη διαρκή επέμβαση του Θεού ;
Είναι το Πνεύμα και το Σώμα,
δύο πολύ σχετικές μεταξύ τους συγχρονισμένες
ακολουθίες ;
Είναι αυτές οι συγχρονισμένες ακολουθίες,
σε μία προκαθορισμένη αρμονία,
κατά τη δημιουργία τους από το Θεό ;
Διαφέρουν τα Πνευματικά γεγονότα από
τα Σωματικά ;
Είναι τα αίτια,Σωματικά γεγονότα,
με το Πνεύμα ως παραπροϊόν ;
Είναι τα Πνευματικά γεγονότα
αιτιωδώς τελεσφόρα,λόγο του ότι,
ορισμένα Πνευματικά γεγονότα
συμβαίνουν ακριβώς πρίν από
ορισμένα Σωματικά ;
Όλα τα ανωτέρω συμβάλλουν στην διαμόρφωση
της ΔΥΪΣΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ,
στην ύπαρξη ΔΥΟ δυνατοτήτων,δημιουργών,κλπ.
Μία από τις δυσχέρειες που προσκρούει ο Δυϊσμός,
είναι αυτή η εγγενής ασάφεια του.
Επικρίσεις όπως αυτή ανάγκασε τους στοχαστές
να εγκαταλείψουν τον Δυϊσμό και να στραφούν
στις ΜΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ.
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2009
Πνεύμα ή ύλη
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου