Πώς δημιουργείται και ποιός μπορεί να είναι ο χαρακτήρας
ενός πολιτικού 'Τελείως Άδικου'.
Συμβαίνει κάποτε ένας νέος να είναι γιός πατέρα αγαθού,
που κατοικεί σε μια πόλη χωρίς καλό πολίτευμα και που
αποφεύγει τις τιμές και τ'αξιώματα και τις δίκες και κάθε
ανάμειξη σε ανάλογες υποθέσεις,και προτιμάει να απέχει,
ώστε να μην τον απασχολούν τέτοια.
Όταν,λοιπόν,από μικρός ακούει τη μητέρα του να μιλάει
με στεναχώρια,γιατί ο άνδρας της δεν είναι ένας από τους
άρχοντες,και νιώθει μειονεκτικά γι'αυτούς τους λόγους
ανάμεσα στις άλλες γυναίκες,κι έπειτα τον βλέπει να μην
δείχνει μεγάλη προθυμία για τα χρήματα,ούτε ν'αγωνίζεται
ή να βρίζεται στα δικαστήρια για δικές του υποθέσεις και
για δημόσιες,αλλά όλα αυτά να τ'αντιμετωπίζει με οκνηρία,
και συναισθάνεται πως πάντα τον εαυτό του συλλογίζεται
και αυτή ούτε την πολυεκτιμά ούτε την περιφρονεί - απ'όλα
αυτά είναι αγανακτισμένη και λέει πως ο πατέρας του είναι
άνανδρος και ανεπρόκοπος και όσα άλλα ακόμα αυτού του
είδους συνηθίζουν να ψέλνουν οι γυναίκες.
Αυτός ενόσω είναι νέος ακόμα και τα χρήματα θα περιφρονεί,
αλλά όσο μεγαλώνει,θα τ'αγαπάει όλο και περισσότερο,επειδή
ένα μέρος του μετέχει στη φύση του φιλοχρήματου,και ως προς
την αρετή του δεν είναι άσπιλος.
Ένας τέτοιος άνθρωπος θα είναι πιο αυθάδης και με λιγότερες
γνώσεις.Θα είναι άγριος σε αυτούς που θεωρεί ανάξιους και
καταδικαστέους,- άτομα που μοιάζουν στον πατέρα του -
θα είναι ήρεμος απέναντι στους υποψήφιους ψηφοφόρους,
υπερβολικά υπάκουος απέναντι στους άρχοντες,φίλαρχος όμως
και φιλόδοξος,έχοντας την αξίωση να κυβερνά όχι για τη
ρητορική του δεινότητα ή λόγω κάποιας άλλης αξίας,αλλά
από την τάση του για ανταγωνισμό και επικράτηση,
καθώς έχει γαλουχηθεί όχι με την πειθώ αλλά με τη βία,
και έχει παραμελήσει την αληθινή μούσα του Λόγου
και της φιλοσοφίας.
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009
Τελείως άδικος πολιτικός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου