Το δυσεπίλυτο,απρόβλεπτο και ανερμήνευτο χάος
πλήττει τον άνθρωπο με πολλούς τρόπους,
αλλά ειδικά με τη μορφή :
1.της αδυσώπητης δυστυχίας,
2.της συνεχούς παραβίασης των αρχών της δικαιοσύνης,
(παντού φαίνεται οι άδικοι να ευημερούν),και
3.του ακατανόητου μυστηρίου.
Αυτές οι τρείς εκδηλώσεις του χάους
είναι μερικές εκφράσεις πιο γενικών κατηγοριών
ανθρώπινης εμπειρίας :
1.επιθυμίες,
2.αξίες,και
3.ιδέες.
Σε σχέση προς την προβληματική για τα κίνητρα,
οι αντιδράσεις σ'αυτές τις εμπειρίες είναι :
1.θυμοειδείς,
2.αξιολογικές και
3.γνωστικές.
Επιδοκιμάζουν τις προσπάθειες που αποβλέπουν
στην πραγμάτωση της :
1.σωτηρίας,
2.δικαιοσύνης και
3.αλήθειας.
Η γνώση εμφανίζεται να εγκαταλείπει
τον άνθρωπο ακριβώς όταν τη χρειάζεται
περισσότερο,δηλαδή
όταν θέλει να δώσει νόημα στην ύπαρξη του.
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου