Για να γνωρίσει η ιστορία το θέρος της,
χρειάζονται πρώτα οι άνθρωποι
που θα το βρούνε ακέραια μέσα στον εαυτό τους.
..
Όχι εκείνοι οπού μοιάζει στις ημέρες μας να το 'χουνε ολοφάνερα προωθήσει,
αλλά κάποιοι που κινώντας από δρόμους μακρυνούς και
ξένους στην βαριά αδημονία του κόσμου,
θα το ιδούνε μία ημέρα ν'ανατέλλει απ'τα πάντα κι απ'την ίδια τους την ψυχή.
..
Δεν φτάνει η αστραπή καμιάς ελπίδας,
-κι αν γεννήθηκε απ'τα βάθη μιας παγκόσμιας αγωνίας-,
για να ξε-κλωσιάσει εκείνο το τρανό μεσημέρι,
που θα μπορεί ξαφνικά να το φανερώσει μπροστά μας
σαν προα'ι'ώνια κοσμοπρόβλητο καρπό.
..
Μήτε φτάνει η εξ-ανάσταση όλων των αρχών εκείνων,
που αναδίνονται ολοένα έπειτα απ'το ύστερο όργωμα της Γης.
Η ακέραια εκκόλαψη του ανήκει σ'άλλο,πιο τρανό αιώνα.
..
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Κυριακή 26 Ιουλίου 2009
Το θέρος ανατέλλει από την ίδια τους την ψυχή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου