..
Η ανθρωποκεντρική ροπή της ιστορίας είναι μάταιη,
αν οι λίγοι βάκχοι,
χορευτές απιθωμένοι μες στο κέντρο μιας τεράστιας πλαστικής περίπτωσης του κόσμου,
δεν νοήσουνε πως Η ΩΡΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΙΝΕΙ είν' ό,τι μες στην κυκλική περίοδο της κοσμογονίας,που οι Ινδοί εκαλούσαν ΩΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΘΕΩΝ.
..
Αν αυτοί οι ίδιοι δεν ανοίξουν,
με την σκέψη,
το παράδειγμα,
την ενέργεια τους,
κάποια κέντρα όπου ο συνεκτικός ρυθμός των αιώνων θ'αποκαλύπτονταν στην παγκόσμια κι υπεράνθρωπη έννοια του,κι όπου,μέσα από τη σύγχρονη ύλη,απ' τους σωρούς των ψυχικά ερειπίων,απ' των λαών το βάθος,απ'τους τάφους,θ'ανατέλλαν,όχι πια ομοιώματα του πάθους,αλλά άρτια και κατορθωμένα σώματα.
..
Για τούτο,κάποιος από εκείνους,ΠΡΩΤΟΧΟΡΕΥΤΗΣ και ΜΟΝΟΣ,σύντομα θα να 'πρεπε μιαν ώρα να χορέψει για όλους,με όλους τους αδελφούς του,στο βωμό της Γης κι ανάμεσα τους,τον τρανό και βαθυσήμαντο χορό.
..
ΚΑΙ ΘΑ ΑΡΧΙΝΟΥΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΘΟΣ,ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΕΒΟΣ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΟΣ,
ΘΑ ΞΕΤΥΛΙΓΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΜΥΘΟ ΤΩΝ ΓΕΝΝΗΣΕΩΝ,
ΠΟΛΥΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΙ ΕΝΙΑΙΟΣ.
..
Και θα να κρατούσε ο ίδιος,μέσα απ' το όργιο,το ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΜΕΤΡΟ,
είτε θα κινούσε απάνωθε του το ΠΡΟΑΙΩΝΙΟ ΛΙΚΝΟ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ που σείουν την ύλη,
ή που σείουνται από την ίδια,
κατανοώντας τον αγώνα των πλασμάτων καθαρά κι από ύψος,
σαν ο σαλπιχτής της Ολυμπίας τους αθλητές στο στίβο,
είτε θα να βάκχευε όλος,
με τετρανωμένα τα αισθητήρια του,
στην απόρρητη θεωρία των όντων.
..
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009
Πρωτοχορευτής και Μόνος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου