..
Ήσυχα,
καθαρά,
κοιτάζω τον κόσμο και λέω :
" Όλα τούτα που θωρώ,γρικώ,γεύουμαι,οσφραίνουμε κι αγγίζω είναι πλάσματα του νού μου."
..
" Εγώ μονάχα υπάρχω ! " φωνάζει ο νούς.
" Μέσα στα κατώγια μου,
οι πέντε μου ανυφάντρες δουλεύουν,
υφαίνουν και ξυφαίνουν τον καιρό και τον τόπο,
τη χαρά και τη θλίψη,
την ύλη και το πνέμα.
Όλα ρέουν τρογύρα μου σαν ποταμός,
χορεύουν,
στροβιλίζουνται,
τα πρόσωπα κατατρακυλούν σαν το νερό,
το χάος μουγκρίζει.
Μα εγώ ο Νούς,
με υπομονή,
με αντρεία,
νηφάλιος μέσα στον ίλιγγο,
ανηφορίζω.
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΕΚΛΙΣΩ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΤΩ,
στερεώνω απάνω στον όλιγγο σημάδια,
ρίχνω γιοφίρια,
ανοίγω δρόμους,
οικοδομώ την ΑΒΥΣΣΟ.
Βάνω τάξη στην αναρχία,
δίνω πρόσωπο,
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΟΥ,
στο χάος.
Γεννοβολώ τα φαινόμενα,
ζωγραφίζω με πλήθια χρώματα φανταχτερό,
γιγάντιο ένα παραπέτασμα μπροστά από την άβυσσο.
Μη λές :
" Αναμέρισε το παραπέτασμα,να δω την εικόνα !"
Το παραπέτασμα,
αυτό είναι η εικόνα.
Είναι ανθρώπινο έργο,
πρόσκαιρο,
παιδί δικό μου,
ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΜΟΥ ΕΤΟΥΤΟ.
..
ΕΙΜΑΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΚΙ Η ΠΡΑΞΗ
ΕΙΜΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ
ΟΞΩ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ "
..
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τρίτη 4 Αυγούστου 2009
Εγώ μονάχα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου