..
Μνήμες ντροπής
α.του σκοπού των Σταυροφοριών,
β.της παρεκτροπής της προσπάθειας του πάπα Ιννοκέντιου του Γ' για την ένωση των χριστιανικών εκκλησιών,Ανατολικής και Δυτικής.
..
Το 1198 ο πάπας Ιννοκέντιος ο Γ' ανακίνησε το θέμα μιας νέας Σταυροφορίας,της Τέταρτης,
για την επαν-ελευθέρωση της Ιερουσαλήμ,
που είχε ανα-καταληφθεί από τον Σαλαντίν το 1187
επί της ηγεμονίας του Βαλδου'ι'νου Δ' του Λεπρού,
(αφού αρχικά είχε απελευθερωθεί από την κυριαρχία των Φατιμιδών της Αιγύπτου,
κατά την Πρώτη Σταυροφορία,στις 17 Ιουλίου του 1099,από το ενωμένο στράτευμα των Ρα'ι'μόνδου του Σαιν-Ζιλ,Γοδεφρείγου και Ροβέρτου της Φλάνδρας).
..
Η Δ' Σταυροφορία επρόκειτο να κατευθυνθεί προς την Αίγυπτο,
που αποτελούσε το επίκεντρο της Μουσουλμανικής ισχύος στην Ανατολή.
Οι Σταυροφόροι,για την μεταφορά τους,συμμάχησαν με τους Βενετούς,
που έστρεψαν την εκστρατεία προς δικό τους όφελος :
1.η ουσιαστική ηγεσία της Σταυροφορίας πέρασε στα χέρια των Βενετών,
υπό την πραγματική ηγεσία του γηραιού,τυφλού,αλλά πανούργου και φιλόδοξου δόγη
Ερρίκου Δάνδαλου,
2.εξέτρεψαν την πορεία της εκστρατείας προς την Κωνσταντινούπολη,
2α.την πρώτη φορά για να εκθρονίσουν τον Αλέξιο τον Γ' και
2β.την δεύτερη φορά,για να καταλύσουν την Βυζαντινή Αυτοκρατορία,
δι'ίδιον όφελος,το οποίο και κατάφεραν στις 13 Απριλίου του 1204,
και την λεηλάτησαν ανελέητα,σβήνοντας κάθε προσπάθεια ένωσης των εκκλησιών.
Διόρισαν δε τον Βαλδου'ί'νο της Φλάνδρας αυτοκράτορα και τον Θωμά Μοροζίνι πατριάρχη,στην νεο-αποκλειθείσα "Λατινική Αυτοκρατορία της Κωνσταντινούπολης".
..
Η Δ' Σταυροφορία κατέληξε αναμφίβολα σε πλήρη καταστροφή τόσο για την υπόθεση της Χριστιανοσύνης όσο και των Σταυροφοριών.
Όχι μόνο μία ελπιδοφόρα Σταυροφορία είχε εκτραπεί του σκοπού της,
αλλά και οι νέες λατινικές ηγεμονίες αποδείχθηκαν πιο ελκυστικές για τους Δυτικούς που αλλιώς θα κατευθύνονταν στην Ανατολή,
αλλά και για πολλούς πρώην κατοίκους των κρατών της Συρίας.
..
ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας διευρύνθηκε και
η λα'ι'κή αντίσταση των Ελλήνων σε κάθε απόπειρα επανένωσης εντάθηκε.
..
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ,που αποτελούσε επί αιώνες το ΠΡΟΠΥΡΓΙΟ κατά των εισβολέων από την Ανατολή,είχε υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά.
..
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Δευτέρα 10 Αυγούστου 2009
Κρήνη Μοροζίνι,Ενετικά Μνημεία,Τέταρτη Σταυροφορία,Μνήμες ντροπής
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου