..
Λονδίνο 1342/3-1400.
Είναι ο επιφανέστερος Άγγλος συγγραφέας πριν από τον Σαίξπηρ.
..
Τα κύρια χαρακτηριστικά των έργων του είναι η ποικιλία των θεμάτων,των ειδών,των τόνων,των τεχνοτροπιών και των πολυσύνθετων καταστάσεων που παρουσιάζονται στην αναζήτηση του ανθρώπου για ένα νόημα στη ζωή.
Τα γραπτά του διαπνέονται πάντοτε από διάχυτο χιούμορ σε συνδυασμό με την σοβαρότητα και την ανεκτικότητα της πραγμάτευσης σημαντικών φιλοσοφικών προβλημάτων.
Προβάλλει ως ποιητής του έρωτα,επίγειου ή θείου,
τον οποίο παρουσιάζει σε όλο το φάσμα του,από την λάγνα συζυγική απάτη ως την πνευματική ένωση με τον θεό.
Το έργο του οδηγεί τον αναγνώστη να στοχαστεί για τη σχέση του ανθρώπου με τους συνανθρώπους του και με τον Δημιουργό του,και παράλληλα παρουσιάζουν χαριτωμένες διασκεδαστικές εικόνες των αδυναμιών και της μωρίας,αλλά και της ευγένειας των ανθρώπων.
..
ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ :
1.ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΔΟΥΚΙΣΣΑΣ,1369,το ποίημα αυτό αποτελείται από περισσότερους από 1300 στίχους.Πρόκειται για ελεγεία.Χρησιμοποιεί τη μορφή του ενυπνίου,είδους που είχε γίνει δημοφιλές χάρη στο σημαντικό γαλλικό ιπποτικό ποιητικό έργο του 13ου αιώνα με τίτλο ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΟΥ ΡΟΔΟΥ.Σε όλη την διάρκεια της ποιητικής του σταδιοδρομίας δανείζονταν απ'αυτό.Παρά τα δάνεια του από την γαλλική ποίηση και από τον Οβίδιο,το έργο του παραμένει πρωτότυπο χάρη στον συνδυασμό ενυπνίου,ελεγείας,εγκωμίου και παραμυθίας.Αξιοσημείωτη είναι η διακριτική και λεπτή χρήση ενός αφηγητή,σε πρώτο πρόσωπο,ο οποίος είναι και,συγχρόνως,δεν είναι ο ποιητής.Προαναγγέλεται,επίσης,η ικανότητα του στην παρουσίαση των ρυθμών της φυσικής συνομιλίας και στη δημιουργία ρεαλιστικών χαρακτήρων στο πλαίσιο των συμβάσεων της ιπποτικής ποίησης.Στην αφήγηση του Μαύρου Ιππότη για τον έρωτα του για την Ωραία Πάλλευκη,ο Τσώσερ πρωτοεμφανίζεται ως ερωτικός ποιητής,ο οποίος εξετάζει,με τον τρόπο του ύστερου Μεσαίωνα,σημαντικά φιλοσοφικά και θρησκευτικά ζητήματα της ανθρώπινης κατάστασης στη σχέση τους με τις εγκόσμιες και τις αιώνιες πλευρές του έρωτα.
2.Ο ΟΙΚΟΣ ΤΗΣ ΦΗΜΗΣ,δεκαετία του 1370,πάνω από 200 στίχους σε μορφή ενυπνίου.Έμεινε ανολοκλήρωτο,το θέμα του είναι ασαφές και η ποικιλομορφία των μερών του επισκιάζει τη νοηματική του ενότητα.Το οκτασύλλαβο μέτρο χρησιμοποιείται με μεγάλη ευελιξία,εδραιώνεται ο ανάλαφρος,πειρακτικός,κάπως ειρωνικός τόνος και παράλληλα πραγματεύεται ευρύ φάσμα θεμάτων.Εδώ πρωτοεμφανίζεται η αριστοτεχνικότητα του στη δημιουργία αξιομνημόνευτων χαρακτήρων,κυρίως στην περιγραφή του χρυσού αετού που τον μεταφέρει ψηλά πάνω απ'τη γη στα σπίτια της καλής και της κακής φήμης,προκειμένου,ως ανταμοιβή για τα γραπτά και τις μελέτες του,να μάθει ''ειδήσεις'' που να μετατρέψει σε ερωτικά ποιήματα.Ο χρυσός αετός δίνει,επίσης,μία σοφή διάλεξη για τις ιδιότητες του ήχου.
3.ΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΠΤΗΝΩΝ,ποίημα 699 στίχων,ενύπνιο εμπνευσμένο από την παράδοση,κατά την οποία,κάθε χρόνο την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου τα πουλιά συγκεντρώνονται μπροστά στην Θεά της Φύσης για να διαλέξουν συντρόφους.Διατυπώνει αποσπάσματα από το ΕΝΥΠΝΙΟ ΤΟΥ ΣΚΙΠΙΩΝΟΣ του Κικέρωνος,από τον Βοκκάκιο και τον Δάντη.Στο σύνολο εξετάζει τα διάφορα είδη του έρωτος στο πλαίσιο του ''κοινού οφέλους''.
4.ΤΡΩΙΛΟΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΗΙΔΑ,ποίημα 8.238 στίχων,μεσαιωνική μυθιστορία εμπνευσμένη από τον Τρωϊκό Πόλεμο,σαφώς επηρεασμένο από την ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ του Βοήθιου και από τον ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟ του Βοκκάκιου.Διακρίνεται για την ψυχολογική του διεισδυτικότητα.Οι στοχασμοί,εμπνευσμένοι από τον Βοήθιο,γύρω από τα θέματα της ελεύθερης βούλησης και του προορισμού,η μωρία της απόλυτης απορρόφησης από τον αισθησιακό έρωτα που αντιπαρατίθεται στην αιώνια αγάπη του θεού,δίκαια κατατάσσουν το έργο αυτό ως το σημαντικότερο του,ακόμη και από τις Ιστορίες του Καντέρμπουρυ.
5.Ο ΜΥΘΟΣ ΤΩΝ ΕΝΑΡΕΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ,1380,το τελευταίο του ποίημα υπό την μορφή του ενυπνίου.Εξυμνεί την Κλεοπάτρα,την Διδώ και την Λουκρητία,υποδείγματα των θηλυκών αρετών.
6.ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΝΤΕΡΜΠΟΥΡΥ,δεκαετία του 1390.Άνθρωποι 30,διαφορετικών κοινωνικών τάξεων εμφανίζονται ως προσκυνητές σε ένα αγώνα αφήγησης ιστοριών.Ευρύ,ποικίλο φάσμα λογοτεχνικών ειδών,όπως η ιπποτική μυθιστορία,το αθηρόστομο φαμπλώ -έμμετρο λαϊκό αφήγημα-,το συναξάρι,το αλληγορικό αφήγημα,ο μύθος με τα ζώα,το μεσαιωνικό κήρυγμα,η αλχημική έκθεση και,κάποτε,ένα κράμα ειδών.Το προσκύνημα,το οποίο συνδυάζει έναν ουσιαστικό θρησκευτικό σκοπό με τον κοσμικό χαρακτήρα μιας ανοιξιάτικης εκδρομής,επιτρέπει να πραγματευτεί ο συγγραφέας εκτενώς :
α.τη σχέση ανάμεσα στις ηδονές και στη διαφθορά αυτού του κόσμου και στις πνευματικές προσδοκίες για τον επέκεινα κόσμο,και
β.να αξιοποιήσει τις οξυδερκείς του παρατηρήσεις πάνω στον καθημερινό ανθρώπινο βίο,και τις πλατιές,βαθύτατες και λεπτομερείς γνώσεις του στην μεσαιωνική αστρολογία και στις επικουρικές επιστήμες,οι οποίες επηρέασαν και υπαγόρευσαν την ανθρώπινη συμπεριφορά την εποχή εκείνη.
..
http://www.courses.fas.harvard.edu/~chaucer/
..
http://www.luminarium.org/medlit/chaucer.htm :
Here you will find a Chaucer Biography, Chaucer's Works, Quotes, Essays and Articles, as well as links to study resources and a list of books helpful for further study. All of these can be accessed from the red navigation bar at the top. The sidebar on the right has links to Medieval writers and works, historical persons and events, and concepts relevant to the study of Middle English Lyrics. Many of these links lead to the Luminarium Encyclopedia.
..
http://www.librarius.com/cantales.htm
Geoffrey Chaucer wrote The Canterbury Tales, a collection of stories in a frame story, between 1387 and 1400. It is the story of a group of thirty people who travel as pilgrims to Canterbury (England). The pilgrims, who come from all layers of society, tell stories to each other to kill time while they travel to Canterbury.If we trust the General Prologue, Chaucer intended that each pilgrim should tell two tales on the way to Canterbury and two tales on the way back. He never finished his enormous project and even the completed tales were not finally revised. Scholars are uncertain about the order of the tales. As the printing press had yet to be invented when Chaucer wrote his works, The Canterbury Tales has been passed down in several handwritten manuscripts
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009
Ο Chaucer Geoffrey,η Θεά Αφροδίτη και ο Χρυσός Αετός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου