| Imperial Standards: Colonial Currencies, Racial Capacities, and Economic Knowledge during the Philippine-American War Recent historical work has illustrated the importance of the Philippine-American War in the twentieth-century formation of American empire. These studies, however, tend to efface important tensions between political and economic forms of imperialism, seeing capital as merely another instrument of sovereign rule. In response, this article illustrates that wartime imperial encounters in the colonial Philippines from 1898 to 1903 troubled the capacity of American empire to hold authority over the disorder caused by a seemingly autonomous capitalist market. Indeed, the market appeared to the military colonial government as a force that could not only limit American authority, but could also upturn racial and labor hierarchies. Tensions over the market surfaced especially in and through: the fiscal policies of the occupying military government, the mundane daily interactions between Americans and local retailers in the cities, suspicions over foreign banks, and the disbursement of wages to soldiers. As a response to this threatening political and economic disorder, one of the first steps of the American colonial state was to employ publically renowned financial expert, Charles Conant, to institute a new Philippine currency system. Racial capacities of colonial subjects—both ethnically Chinese and "native" Filipinos—to understand the truths of the capitalist market and obey colonial authority consequently shaped Conant’s design for a new currency system. | |||
| American Asylum: The United States and the Campaign to Transplant the Technical League, 1939-1940 In 1939–1940, internationalists, with the approval of the Roosevelt administration, campaigned to transplant key technical organs of the League of Nations to the United States to aid in postwar planning and prevent fascist forces in Europe from co-opting the institution. | |||
| American-Iranian Alliances: International Education, Modernization, and Human Rights during the Pahlavi Era The tension between "modernization" and "rights" defined the relationship between Americans and Iranians from the 1950s through the 1970s. The dynamic interplay between these two transnational currents is best understood through the lens of international education. U.S. policy makers envisaged Western-educated Iranians as the bastion of pro-Americanism required to provide the cultural underpinnings of the Washington–Tehran alliance. But the influx of Iranian students to American campuses globalized U.S. institutions of higher education and, in the process, produced an alternate alliance of Iranian youths and progressive Americans that rejected Shah Mohammad Reza Pahlavi’s authoritarian model of development, called for the realization of human rights in Iran, and revealed the contradictions inherent in a U.S. strategy that promoted student exchange while at the same time supporting the shah as an agent of modernization and anti-Communism.
|
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015
Diplomatic History
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου