Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Schools of thought

Ancient   Western   Medieval   Renaissance   Early modern   Modern   Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

Counting the Population or Describing Society? A Comparison of English and Welsh and French Censuses

Abstract

Data collected at household level in censuses are used for a wide range of purposes including practical planning and academic analysis of changing social conditions. Comparability is a core demographic value, and to understand the limits of the comparability of census data across time and space, it is important to recognise if, how and why, concepts and definitions change between censuses. This paper examines definitions of the household in censuses in England and Wales (E&W) and France from 1960 to 2012 in order to investigate how census definitions have changed and to examine the drivers of such changes. Two research methods were used: (1) longitudinal analyses of census documentation since the 1960s and (2) in-depth interviews with key informants oriented around respondents' roles in the collection and/or use of household data from censuses and surveys. We identify two contrasting national approaches to the data collection exercise that is called a census, which reflect political and institutional differences. These differences call into question the comparability of some aspects of census data across national boundaries, despite increased harmonisation of approaches to data collection. By comparing the evolution of the definitions of the "household" in censuses, we develop insight into the diversity of the priorities of census commissioners and designers, and consider the broader implications of this for producing comparable data.



from #Ἀθηνᾶ via ola Kala on Inoreader http://ift.tt/1SBMK1k
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Bookmark and Share
THIRD PILLAR - Portal για την Φιλοσοφία

ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !

ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !

Σοφία

Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..