Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Schools of thought

Ancient   Western   Medieval   Renaissance   Early modern   Modern   Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016

In the long run, will we be fed?

Abstract

This Symposium provides an important opportunity to reflect on the current state of scholarship positioning alternative foods against mainstream agri-food systems. Symposia of this kind have a long tradition as marking particular turning points in agrifood debates. This collection provides an opportunity to examine the current positioning of scholarship around the theoretical and methodological fracture line between successor theories to classical political economy and more post-structuralist approaches to alternative economic activities around food and agriculture. In the current collection, despite clear evidence of theoretical positioning around the structural: post-structural divide, I argue that both aspects of agri-food theorizing share similar political intent and are positioned within the same wider political project of agrifood critique. Therefore, despite theoretical fracture, there is a unity of political intention that continues to bind together this particular field of research and practice.



from #Ἀθηνᾶ via ola Kala on Inoreader http://ift.tt/1P2Kdec
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Bookmark and Share
THIRD PILLAR - Portal για την Φιλοσοφία

ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !

ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !

Σοφία

Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..