Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Schools of thought

Ancient   Western   Medieval   Renaissance   Early modern   Modern   Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

Causes and cures IX: Consequences of violence

S13591789.gif

Publication date: Available online 30 June 2016
Source:Aggression and Violent Behavior
Author(s): Bandy X. Lee
The past two years have been a landmark moment for violence prevention, with the publication of The Global Status Report on Violence Prevention 2014; a historic resolution on violence by the 67th World Health Assembly; and the release of multiple documents on violence by international and United Nations entities, with a corresponding building of momentum in scholarship. Most notably, in September 2015, the United Nations General Assembly adopted the 2030 Agenda for Sustainable Development, addressing the need for violence prevention at an unprecedented scale. In this context, more than ever, violence studies have become a field of its own right. Still, a systematic approach of the topic has been lacking, and no textbook yet synthesizes the knowledge of multiple disciplines toward a cogent understanding. This article is the ninth of a series of fifteen articles that will cover, as an example, an outline of the Global Health Studies course entitled, "Violence: Causes and Cures," reviewing the major bio-psycho-social and structural-environmental perspectives on violence. The costs and consequences of violence are vast. We review the consequences of youth violence, intimate partner violence, sexual violence, child maltreatment, elder abuse, self-directed violence, collective violence, and structural violence in order to assess the full scale of the consequences and how they relate to one another.



from #Ἀθηνᾶ via ola Kala on Inoreader http://ift.tt/29kJtSU
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Bookmark and Share
THIRD PILLAR - Portal για την Φιλοσοφία

ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !

ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !

Σοφία

Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..