..
Μαρξιστικό ιδεολογικό δόγμα βασισμένο στη θεωρία της ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ που πρώτος ανέπτυξε ο Λέων Τρότσκι (1879-1940),ένας από τους κορυφαίους θεωρητικούς του ρώσικου κόμματος των μπολσεβίκων και ηγετική φυσιογνωμία της Ρωσικής Επανάστασης.
..
Η θεωρία του Τρότσκι για την ''Διαρκή Επανάσταση'' υποστήριζε ότι,με βάση την ιστορική εμπειρία,ένα οικονομικό σύστημα θα έπρεπε να θεωρηθεί παγκόσμιο μάλλον παρά εθνικό.
Ολόκληρη η οικονομική ανάπτυξη ενός έθνους επηρεαζόταν από τους νόμους της παγκόσμιας αγοράς,παρά το γεγονός ότι τοπικοί παράγοντες,όπως η γεωγραφική θέση,ο πληθυσμός,οι οικονομικοί πόροι και η πίεση που ασκούν οι γειτονικές χώρες,διαφοροποιούν τους ρυθμούς ανάπτυξης από χώρα σε χώρα.
Έτσι,κατά την άποψη του,για να επιτύχει η επανάσταση θα έπρεπε να βασιστεί σε επαναστάσεις που θα ξεσπούσαν σε άλλες χώρες και μάλιστα της Δυτικής Ευρώπης.
Η θεωρία του επίσης τόνιζε την υπεροχή τηε εργατικής τάξης έναντι της αγροτικής,λόγω της στρατηγικής θέσης που κατέχει η πρώτη στην βιομηχανία και σε άλλους ανεπτυγμένους τομείς της οικονομίας.
..
Αντίθετος με την θεωρία αυτή του Τρότσκι είναι ο σοσιαλισμός σε μία χώρα,που εκφράζει ένα πνεύμα ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑΣ και ΕΘΝΟΚΕΝΤΡΙΣΜΟΥ.
..
"ΕΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΕΘΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ Ο ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΘΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΩΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ",
όπως διακήρυσσε το 1924.
..
Ήταν αντίθετος στη σύλληψη του κόμματος ως μονολιθικού οργανισμού και ζητούσε μεγαλύτερη ελευθερία για τις διάφορες θεωρητικές τάσεις,με μόνη προϋπόθεση να συμφωνούν γενικά με το πρόγραμμα του κόμματος.
..
Ο Τρότσκι και οι οπαδοί του,που εξορίστηκαν από τον Στάλιν το 1929,ενέτειναν τις επιθέσεις τους κατά της σοβιετικής γραφειοκρατίας αποκαλώντας τη,''Βοναπαρτική'',στηριζόμενη δηλαδή στην προσωπική δικτατορία ενός άνδρα,και ανέπτυξαν την έννοια του ''εκφυλισμένου κράτους εργατών'',ενός κράτους δηλαδή στο οποίο έχουν μεν εθνικοποιηθεί τα μέσα παραγωγής,αλλά στην εξουσία βρίσκεται ένα γραφειοκρατικό καθεστώς.
..
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου