Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Schools of thought

Ancient   Western   Medieval   Renaissance   Early modern   Modern   Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Classical Receptions Journal covers all aspects of the reception of the texts and material culture of ancient Greece and Rome from antiquity to the present day. It aims to explore the relationships between transmission, interpretation, translation, transplantation, rewriting, redesigning and rethinking of Greek and Roman material in other contexts and cultures. It addresses the implications both for the receiving contexts and for the ancient, and compares different types of linguistic, textual and ideological interactions. The journal promotes cross-disciplinary exchange and debates at the interface between subjects. It therefore welcomes submissions from researchers in Archaeology, Architecture, Art History, Comparative Literature, Film, Intellectual History, History of Scholarship, Political Science, Theatre Studies and Translation Studies as well as from those in Classics and Ancient History.


Research Articles
David Melnick’s Men in Aïda
Sean Alexander Gurd
Class Rec J 2016 8: 295-314

‘Like wand’ring gipsy’: fortune-telling, the Spanish gipsy, and the Cassandra myth on the Victorian stage
Laura Monrós-Gaspar
Class Rec J 2016 8: 315-330

Saviana Stănescu’s Barbarian women: the Empire Writes Back to Ovid
Holly Ranger
Class Rec J 2016 8: 331-356

Oliver Stone’s Aristotle: heroism, displacement, and Aristotelian form in Alexander
Ricardo Apostol
Class Rec J 2016 8: 357-374

‘In joy we prepare our lessons’: reading Camus’ Noces via their reception of the Eleusinian mysteries
Matthew Sharpe
Class Rec J 2016 8: 375-403

‘Everything good we stood for’: exhibiting Greek art in World War II
Abigail Baker
Class Rec J 2016 8: 404-428

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Bookmark and Share
THIRD PILLAR - Portal για την Φιλοσοφία

ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !

ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !

Σοφία

Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..