..
1490-1547
Έγραψε δύο μακροσκελή ποιήματα στη δημώδη γλώσσα της εποχής του.
..
Το πρώτο με τίτλο "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΑΓΙΑΠΕΡΑ" περιγράφει το κατόρθωμα του Βενετού σοπρακόμη ή τριηράρχου GIOVANNI ANTONIO TAGLIAPETRA που με το πλοίο του κατατρόπωσε Τούρκους και Μαύρους πειρατές στα παράλια της Αδριατικής.
Το ποίημα αποτελείται από 313 σταυροειδώς ομοιοκατάληκτους οκτασύλλαβους στίχους και εκδόθηκε στην Βενετία το 1521.
..
Το δεύτερο ποίημα φέρει τον τίτλο "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΡΕ ΤΗΣ ΣΚΑΤΖΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΡΗΓΙΣΣΑ ΤΗΣ ΕΓΓΛΙΤΕΡΑΣ".
Πρόκειται για μία ιστορία αγάπης,εμπνευσμένης από το έβδομο διήγημα του "ΔΕΚΑΗΜΕΡΟΝ" του Βοκκάκιου.
Αποτελείται από 376 ομοιοκατάληκτους δεκαπεντασύλλαβους στίχους και εκδόθηκε στην Βενετία το 1543.
..
Και τα δύο ποιήματα αγαπήθηκαν πολύ και γι'αυτό επανεκδόθηκαν επανειλημμένως.
Ο Ε.Λεγκράν τα περιέλαβε στο έργο του "COLLECTION DE MONUMENTS" αριθμός 3 και 13,Παρίσι 1869 και 1871,αντίστοιχα.
http://openarchives.gr/contributor/69688
..
Στον Ι.Τριβώλη αναγνωρίζεται η μεγάλη αξία της ποίησης του από γλωσσικής,καθώς και μετρικής απόψεως,καθόσον αποτελούν τα πρώτα ομοιοκατάληκτα της νεοελληνικής φιλολογίας.
..
Πηγή : http://www.snhell.gr/references/quotes/writer.asp?id=319
1. Ηπήρα την εικόνα σου, με αυτή επαρηγορούμουν
και μέσα εις τες αγκάλες μου με αυτήν αποκοιμούμουν.
«Ιστορία του ρε της Σκότσιας με την ρήγισσα της Ιγκλιτέρας», 151-152. Λίνος Πολίτης, Ποιητική Ανθολογία, Β΄. Μετά την Άλωση (15ος και 16ος αιώνας). «Δωδώνη», χ.χ. 55.
2. Και σεις οπού τ’ ακούγετε, λογιάσετε τι εκάμναν,
δίχως άρμενα και κουπιά τα πόσα μίλια λάμναν.
Δαγκάματα, φιλήματα, τσιμπήματα μυριάδες,
δεν μελετώ τα έτερα πόχουν τες νοστιμάδες.
«Ιστορία του ρε της Σκότσιας με την ρήγισσα της Ιγκλιτέρας», 259-262. Λίνος Πολίτης, Ποιητική Ανθολογία, Β΄. Μετά την Άλωση (15ος και 16ος αιώνας). «Δωδώνη», χ.χ. 56-57.
..
Το βιβλίο : http://books.vres.gr/book.php?book_id=40013
..
Περισσότερες πληροφορίες :
http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%9D%CE%B5%CE%BF%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%9B%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B1
και :
http://209.85.229.132/search?q=cache:yM4DnpUPQUoJ:www.myriobiblos.gr/texts/greek/zakythinos_istoriografia_ch_c.html+%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B2%CF%89%CE%BB%CE%B7%CF%82+%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%89%CE%B2%CE%BF%CF%82&hl=el&gl=gr&strip=1
..
Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι Ἀθάνα (δωρικός) και Ἀθήνη, το δε όνομα Ἀθηνᾶ, που τελικά επικράτησε, προέκυψε από το επίθετο Ἀθαναία, που συναιρέθηκε σε Ἀθηνάα > Ἀθηνᾶ. Στον πλατωνικό Κρατύλο το όνομα Αθηνά ετυμολογείται από το Α-θεο-νόα ή Η-θεο-νόα, δηλαδή η νόηση του Θεού (Κρατυλ. 407b), αλλά η εξήγηση αυτή είναι παρετυμολογική.
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Schools of thought
Ancient Western Medieval Renaissance Early modern Modern Contemporary Ancient Chinese Agriculturalism Con...
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009
Τριβώλης Ιάκωβος - Κερκυραίος Λόγιος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Download
ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !
Σοφία
Απαντάται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (0-412) :
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..
''...που με την ορμηνία της Αθηνάς κατέχει καλά την τέχνη του όλη...''
..
Η αρχική λοιπόν σημασία της λέξης δηλώνει την ΓΝΩΣΗ και την τέλεια ΚΑΤΟΧΗ οποιασδήποτε τέχνης.
..
Κατά τον Ησύχιο σήμαινε την τέχνη των μουσικών
και των ποιητών.
Αργότερα,διευρύνθηκε η σημασία της και δήλωνε :
την βαθύτερη κατανόηση των πραγμάτων και
την υψηλού επιπέδου ικανότητα αντιμετώπισης και διευθέτησης των προβλημάτων της ζωής.
..
Δεν είναι προ'ι'όν μάθησης αλλά γνώση πηγαία που αναβρύζει από την πνευματικότητα του κατόχου της.
"ΣΟΦΟΣ Ο ΠΟΛΛΑ ΕΙΔΩΣ" λέει ο Πίνδαρος
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου